by MOME/artisbusiness.hu 2021. Mar 02.

Segítségnyújtás a grafika eszközével – MOME Movement

A MOME Movement segít a nonprofit szervezeteknek, hogy kamatoztathassák azt a fajta hozzáadott értéket, amit a grafika képes nyújtani.

Ha brandépítésről beszélünk, általában már a tervezés nulladik fázisában felvetődik a vizuális kommunikáció kérdése, azaz: milyen logóval vagy arculati színekkel azonosítsuk magunkat, hogyan tegyük szerethetővé saját márkánkat, és milyen vizuális eszközöket vessünk be annak érdekében, hogy a fogyasztó bizalmat szavazzon a termékünknek?

Ilyen és ehhez hasonló kérdések fogalmazódnak meg a legtöbb vállalkozó fejében a cégindítás pillanatában. Mindegy, hogy nagy- vagy mikrovállalkozásról beszélünk-e: a vizuális kommunikáció fontossága vitathatatlan, bármekkora léptékről is legyen szó. Egy nemzetközi piacra fókuszáló vállalatnak, egy egyszemélyes dizájnmárkának vagy egy kézműves termékeket előállító őstermelőnek is ugyanarra van szüksége: hiteles, jól működő arculatra, olyan vizuális elemekre, melyek által az adott vállalkozás hitelesen kommunikálhat saját kvalitásairól, s amelyek megkülönböztethetővé teszik a márkát a piac hasonló szereplőitől.

De mi a helyzet a közhasznú szervezetekkel? Azokkal az alapítványokkal, egyesületekkel, amelyek számára a márkaépítés ugyanolyan fontos lenne, ha nem fontosabb, mint a piaci szereplők számára, csak épp stratégiai gondolkodás vagy financiális háttér híján nem tudnak erre kellő figyelmet fordítani? Nekik segít a MOME Movement.

Weiszer Márk, a MOME Movement projektvezetője és társalapítója hangsúlyozza a projekt kapcsán: ez kiváló alkalom arra, hogy a tervező szakos hallgatók életszerű szituációban bizonyíthassák szakmai tudásukat, ugyanakkor az alapítványok képviselői is megtanulják, hogyan és miképp érdemes együttműködniük egy vagy több grafikussal. A MOME Movement azon túl, hogy segít, közvetíti a grafikusszakma hozzáadott értékét, tehát edukál is: felnyitja a hétköznapi felhasználó szemét azzal kapcsolatosan, miért is fontos, hogy vizuális formában is egységes legyen a szervezet kommunikációja.

A mostani tavaszi félévben már szabadon választható kurzusként hirdették meg a MOME berkein belül a Movementet, ami rekordidő alatt be is telt. További újdonság, hogy a mostani etapban háromfős csapatokba szerveződnek majd a diákok: lesz közöttük első-, illetve másodéves grafikus, illetve harmadikként csatlakozik majd hozzájuk egy dizájnmenedzser vagy dizájnkultúra szakos hallgató is.

A MOME Movement a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) lelkes grafikushallgatóinak önszerveződő csoportjaként indult, szépen lassan, de halad előre és folyamatosan fejlődik. „Az intuitív indulást mára sokkal pragmatikusabb szemlélet váltotta fel: látjuk, hogy a kezdeményezés nagyon népszerű, ehhez mérten kell kialakítanunk egy jól működő struktúrát, ahol az ebből származó előnyöket a tanulók és a nyertes alapítványok egyaránt élvezhetik majd.” Ezt jól mutatja a más szakokról érkező tanulók bevonása is: egy dizájnmenedzser a csapaton belüli folyamatok optimalizálásáért ugyanúgy felelhet, mint azért, hogy egyetértés legyen, termékeny párbeszéd alakuljon ki a választott szervezet és a grafikusok között.

A MOME Movement abban segít a nonprofit szervezeteknek, hogy ők is tapasztalhassák és kamatoztathassák azt a fajta hozzáadott értéket, amit a grafika képes nyújtani. Nem mindegy ugyanis, hogy egy jó ügyekre felkent alapítvány milyen képet sugall magáról: ha a tartalom fontos, azt megfelelő formába is kell tudni önteni. És tudni kell kitűnni a tömegből – ehhez pedig meg kell ragadni az emberek figyelmét, hogy majd ha arról a bizonyos 1%-ról döntenek, ott lebegjen a szemük előtt a jó ügy mellett a jó arculat is.

A cikk teljes terjedelmében a linkre kattintva olvasható.

Bokor Kata – Tegyünk egymásért Egyesület

A MOME Movement pályázatot hirdet magyarországi nonprofit szervezetek számára, mellyel célja a szervezetek vizuális kommunikációjának segítése. Ehhez elsősorban olyan közhasznú tevékenységet folytató szervezetek jelentkezését várják, akik költségvetési vagy egyéb okokból adódóan nem rendelkeznek a szükséges arculati elemekkel. Pályázni elektronikus úton kitöltött jelentkezési lappal lehet, amely itt érhető el.

A határidő: 2020. 03. 27. 24:00

Fejléckép: Bodnár Alexa, Vági Zoé – MÁSzínház

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!