by Art is Business 2022. Apr 13.

2. évad 5. rész

Ludvig Orsolya, a Heineken vállalati kapcsolatokért felelős vezetője.

A videó ide kattintva érhető el.

„Az ember harmóniájának és fejlődésének egyik eszköze a művészet.”

Az Art is Business 2021 tavaszán indult videóinterjú-sorozata bemutatja, hogyan tud az üzleti és a művészeti közeg mindkét fél számára előnyös kapcsolatot teremteni. Borbás Gergő színész olyan meghatározó alkotókkal, cégvezetőkkel, mecénásokkal és kulturális szakemberekkel beszélget egy kávé mellett, akiknek fontos a vállalati és a kulturális szféra összekapcsolódása.

Gergő Ludvig Orsolyával, a Heineken vállalati kapcsolatokért és kommunikációért felelős vezetőjével beszélgetett. Orsolya kommunikációs és marketingszakember. A Heineken előtt is hasonlóan nagy cégekénél töltött be vezetői pozíciót. Volt alkalmazottja a Siemensnek, dolgozott a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában és az NNG szoftvergyártó cégnél is.

A beszélgetés során fény derült arra, hogy miért egy könyvesboltban válaszol Orsolya Gergő kérdéseire, mi a személyes kötődése a helyszínhez. Továbbá beszéltek arról, hogy miként kapcsolódik a művészet a munkájához és a magánéletéhez.

A Heineken az elmúlt időben nagy lépéseket tett a fenntarthatóság terén. Elérték a klímasemlegességet, és jelentős programokat indítottak a hazai árpa- és komlótermesztés ösztönzése érdekében. Orsolya beszélt arról is, hogy honnan indult a vállalat társadalmi szerepvállalása, miért fontos ez a cég számára, és milyen mértékben oszlanak meg a globális és a regionális kezdeményezések.

Szóba került a Heineken és a művészet kapcsolódása. Megtudhatjuk mely művészeti ág áll a legközelebb a vállalathoz és profitorientált cégként mit nyer a kultúra támogatásával. Beszélgettek arról, hogy milyen szinten döntenek a Heineken és leányvállalatai azzal kapcsolatban, hogy mely projekteket támogatják, illetve milyen módon indulnak el ezek az együttműködések.

Szóba került, hogy a művészet támogatása által teremtett értékek, eredmények miképpen mérhetők egy profitorientált vállalkozás esetében, illetve fontos-e egyáltalán ezeknek a számszerűsítése.

A beszélgetés végén Orsolya említett pár példát a Siemensnél és a Mercedes-Benznél töltött időszakból is, amikor szintén nagyvállalatok kapcsolódtak össze a művészeti szférával.

A videót 2021. október 27-én publikáltuk a YouTube-on.

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!