
2. évad 5. rész
Ludvig Orsolya, a Heineken vállalati kapcsolatokért felelős vezetője.
A videó ide kattintva érhető el.
„Az ember harmóniájának és fejlődésének egyik eszköze a művészet.”
Az Art is Business 2021 tavaszán indult videóinterjú-sorozata bemutatja, hogyan tud az üzleti és a művészeti közeg mindkét fél számára előnyös kapcsolatot teremteni. Borbás Gergő színész olyan meghatározó alkotókkal, cégvezetőkkel, mecénásokkal és kulturális szakemberekkel beszélget egy kávé mellett, akiknek fontos a vállalati és a kulturális szféra összekapcsolódása.
Gergő Ludvig Orsolyával, a Heineken vállalati kapcsolatokért és kommunikációért felelős vezetőjével beszélgetett. Orsolya kommunikációs és marketingszakember. A Heineken előtt is hasonlóan nagy cégekénél töltött be vezetői pozíciót. Volt alkalmazottja a Siemensnek, dolgozott a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában és az NNG szoftvergyártó cégnél is.
A beszélgetés során fény derült arra, hogy miért egy könyvesboltban válaszol Orsolya Gergő kérdéseire, mi a személyes kötődése a helyszínhez. Továbbá beszéltek arról, hogy miként kapcsolódik a művészet a munkájához és a magánéletéhez.
A Heineken az elmúlt időben nagy lépéseket tett a fenntarthatóság terén. Elérték a klímasemlegességet, és jelentős programokat indítottak a hazai árpa- és komlótermesztés ösztönzése érdekében. Orsolya beszélt arról is, hogy honnan indult a vállalat társadalmi szerepvállalása, miért fontos ez a cég számára, és milyen mértékben oszlanak meg a globális és a regionális kezdeményezések.
Szóba került a Heineken és a művészet kapcsolódása. Megtudhatjuk mely művészeti ág áll a legközelebb a vállalathoz és profitorientált cégként mit nyer a kultúra támogatásával. Beszélgettek arról, hogy milyen szinten döntenek a Heineken és leányvállalatai azzal kapcsolatban, hogy mely projekteket támogatják, illetve milyen módon indulnak el ezek az együttműködések.
Szóba került, hogy a művészet támogatása által teremtett értékek, eredmények miképpen mérhetők egy profitorientált vállalkozás esetében, illetve fontos-e egyáltalán ezeknek a számszerűsítése.
A beszélgetés végén Orsolya említett pár példát a Siemensnél és a Mercedes-Benznél töltött időszakból is, amikor szintén nagyvállalatok kapcsolódtak össze a művészeti szférával.
A videót 2021. október 27-én publikáltuk a YouTube-on.
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!