A francia ArtNova berobban a nemzetközi piacra
Az ArtNovának köszönhetően a Párizsban évente megrendezett Art Business Conference ezentúl Art Business Conference Paris néven fut tovább
A francia ArtNova kulturális befektetési alap megvásárolta az Art Market Minds céget: világszerte ez a vállalkozás szervezi az Art Business Conference egynapos konferenciasorozatot, amelyet évente rendeznek meg. A szervezet idén ünnepli alapításának tizedik évét: az első konferenciasorozatot 2014-ben rendezték meg Londonban. A konferencia alapítója, Louise Hamlin megtartja a cég kisebbségi részesedését, és továbbra is felügyeli a rendezvények programját.
Tavaly a konferenciát már nemcsak Londonban, New Yorkban és Sanghajban rendezték meg, hanem Fokvárosban is, valamint részt vettek az Art Dubai és a TEFAF Maastricht művészeti vásárokon. A következő konferenciát március 8-ra tervezik.
Az akvizíciónak köszönhetően az Art Business Conference egy másik, az Art Market Day nevű párizsi konferenciával is egybeolvad. Ezt az eseményt a Beaux Arts & Cie, az ArtNova tulajdonában lévő cég szervezi, amely számos vállalkozást felügyel, köztük a Beaux Arts Magazine és a Le Quotidien de l'Art kiadványokat. A programsorozat ezentúl az Art Business Conference Paris nevet viseli majd, és várhatóan novemberben rendezik meg. „Az akvizíció azt jelenti, hogy az ArtNova vezetői csapata, köztük Frédéric Jousset és Jean-Baptiste Costa de Beauregard is mentorál majd, valamint a konferenciát szervezők csapatát is bővítjük” – mondta az Art Business Conference alapítója, Louise Hamlin, hozzátéve, hogy azt remélik, hamarosan az ázsiai piacra is betörhetnek.
Louise Hamlin az az Art Business Conference rendezvényén Dubaiban (forrás: linkedin.com)
A francia technológiai vállalkozó, Frédéric Jousset művészeti mecénás 2020-ban hozta létre az ArtNovát, kifejezetten a kulturális iparágak támogatására. Az ArtNova egy 100 millió eurós (több mint 38 milliárd forint) „hatás befektetési” alap. [Az impact investment, azaz a „hatás befektetés” egy befektetési stratégia, amelynek lényege, hogy egy adott befektetéssel a pénzügyi megtérülés mellett valamilyen kedvező hatást gyakorolhatunk társadalmunkra, környezetünkre – a szerk.] Az alap egyik ága, az ArtNova Capital a kockázati és magántőke-befektetéseket felügyeli, míg egy másik ága, az ArtNova Patrimoine fontos kulturális örökségvédelmi projekteknek adományoz pénzt.
Jousset 2005-ben vágott bele a művészeti szponzorációba: nem kis összeggel kezdte, rögtön egymillió eurót (380 millió forint) adományozott a Louvre-nak. Manapság az Art Explora nevű alapítványán keresztül kísérletezőbb, fantáziadúsabb megközelítésekre ösztönzi a vállalatokat, valamint a művészetek támogatására buzdítja őket.
(forrás: artnet.com)
Lásd még:
A Louvre ezentúl főtámogatóként ismeri el a DS Automobiles-t
Nyitókép: az Art Business Conference a TEFAF Maastricht művészeti vásáron (forrás: lequotidiendelart.com)
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!