by artisbusiness.hu 2024. Jan 12.

Kis Hajni új filmtervét is kiválasztották a Berlináléra

Az Ich bin Marikát 318 filmterv közül válogatták be a hivatalos fő szekcióba.

A 21. Berlinale Co-Production Market programjára 27 országból érkeztek filmprojektek. Az esemény a Berlini Nemzetközi Filmfesztivál filmkészítők számára szervezett programja, ahol a résztvevők bemutatkozhatnak és rátalálhatnak leendő koproducereikre, valamint finanszírozási partnereket kereshetnek. A kiválasztott, összesen 34 filmprojektből 17-nek nő a rendezője. 

A hivatalos projektkiválasztás keretében tizennyolc film már részben finanszírozott, azaz a készítői 600 ezer és ötmillió euró közötti költségvetéssel rendelkeznek, és ismert nemzetközi produkciós cégek viszik őket a fórumra.

Kis Hajni Ich bin Marika című új projektjét a Proton Cinema fejleszti. A forgatókönyv szerint Marika egy hatvan év körüli nő, aki Magyarországról Németországba költözik, hogy egy problémás idős házaspár gondozója legyen, és elég pénzt keressen ahhoz, hogy élete nagy szerelmét kihozza a börtönből. A rendező korábban a készülő filme kapcsán az Art is Businessnek elmondta, hogy az Ich bin Marika forgatókönyv-fejlesztésére nem kapott támogatást a Nemzeti Filmintézettől (NFI), pedig az első játékfilmjét, a Külön falkát 2022-ben Magyar Mozgókép Díjjal jutalmazták. Emellett a Külön falka eddig már tizenhét magyar és nemzetközi díjat kapott összesen, valamint  több mint húsz országban adták el szerte a világban. Az Ich bin Marika filmtervét előtte már a berlini Nipkow – tehetséggondozó és forgatókönyv-fejlesztő programba is meghívták, valamint a jeruzsálemi Sam Spiegel International Film Lab-ban az utolsó fordulóba is bekerültek: „A workshop végén Berkes Julival, a film producerével egy pitch keretein belül bemutattuk a filmtervünket és a forgatott jelenetet, amely olyan jól sikerült, hogy másnap tizenhét produkciós cég és világforgalmazó jelentkezett be hozzánk meetingre, ami soknak számított, ezért nagyon örültünk. A film nyolcvan százalékban német területen játszódik, így sok német és osztrák produkciós cég vette fel velünk a kapcsolatot a pitch után, a tárgyalások azonban még zajlanak. Nagyon jó érzés volt végre, hogy van eredménye a munkánknak, a befektetett energiának”.

A Berlinale Co-Production Market vezetője, Martina Bleis szerint a kiválasztott filmprojektek új szemszögből közelítik meg azokat a kérdéseket, amelyek jelenleg foglalkoztatják az embereket: az otthon, a migráció, a szülőség, az elköteleződéstől való félelem, a politikai és társadalmi konfliktusok témái is megjelennek az alkotásokban. 

A Berlinale Co-Production Market csapata több mint ezerötszáz személyes találkozót szervez a Berlinalé ideje alatt, lehetővé téve a kiválasztott projektek producereinek, hogy találkozhassanak potenciális nemzetközi koproducerekkel, televíziós műsorszolgáltatókkal, finanszírozó szervezetekkel, filmforgalmazókkal és egyéb finanszírozó partnerekkel a világ minden tájáról.

A projektek teljes listája ide kattintva olvasható.

(forrás: Berlinale.de)

Lásd még:

„Az időskor egy lehetőség a valós szembenézésre”

Nyitókép: Kis Hajni (fotó: Jack János)

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!