Toplista: legolvasottabb interjúink 2024 első félévéből
– Legnépszerűbb írásainkkal búcsúztatjuk az óévet
Tavaly is számos művésszel és a kultúra iránt elkötelezett vállalati szereplővel beszélgethettünk. Zenészek, színészek, táncművészek, írók, képzőművészek, kulturális szakemberek, mecénások és cégvezetők mesélték el, mit gondolnak a két világ lehetséges együttműködéséről és arról, hogyan erősíthetik és támogathatják egymást. Az év utolsó napján az esztendő első félévében legtöbbet olvasott interjúink közül csemegézünk.
„Azt tanítjuk meg, ami a való életben vár a résztvevőre az egyetem vagy az OKJ-s képzés után” – Beszélgetés Havasi Eszterrel, a SKVOT Magyarország Production csapatának vezetőjével
Havasi Eszter, a SKVOT Magyarország Production csapat vezetője (fotó: Hype Productions)
Művészetmenedzsment, videóvágás az alapoktól, filmrendezés kezdőknek, színházi dramaturgia a gyakorlatban – csak néhány példa azok közül, amiket a SKVOT kínál online kurzus formájában a kreatív szakmák iránt érdeklődőknek. A cég hirdetéseibe az utóbbi időben nehéz nem belefutni a közösségi médiában, ezért kíváncsiak voltunk rá, kik állnak mögötte, mennyire adnak versenyképes tudást a hagyományos képzésekhez képest, és mekkora bővülési potenciált látnak még a piacon.
A teljes interjú ITT olvasható.
„Aki színházba fektet, annak személyes kötődése van a műfajhoz” – Beszélgetés Peller Károllyal, az Operettszínház elismert tagjával
Nyitókép: Peller Károly (fotó: Emmer László)
Táncoskomikus színészi karrierjével párhuzamosan építette fel rendezői, tanári és produceri karrierjét is. Legújabb vállalkozása, a Misi Mókus családi musical remekül példázza, hogy az alkotói szenvedélyt képes hatékonyan összekapcsolni az üzleti realitásokkal.
A teljes interjú ITT olvasható.
„Közösséget szeretnénk teremteni magunk körül. Kortárs művészeti közösséget” – Beszélgetés Berger Annával
Nyitókép: Berger Anna (forrás: Tokaj Art Wine)
Az ikonikus tokaji borok és a kortárs képzőművészet fúziója inspiráló újradefiniálását kínálja az aranyszínű nedű és a festészet találkozásának. A Tokaj Art Wine egy komplex borászati, vendéglátóipari, művészeti márkahálózat, amely magában foglal borbirtokot, galériahotelt étteremmel, épülő élményszállodát a tokaji szőlődűlők felett, és nem utolsósorban egy kortárs művésztelepet. Mindez a páratlan szépségű Tokaj Hegyalja Tállya nevű községében található. Tavaly ősztől egy budapesti helyszínnel bővült a Tokaj Art Wine ernyőmárka, a Belváros impozáns helyén, a Hold utcában található Tokaj Art Wine Galériával. A művészeti projekt vezetője: Berger Anna.
A teljes interjú ITT olvasható.
A színházi jövő záloga az együttműködés – Beszélgetés Gerlóczi Judittal és Virányi Orsolyával
Nyitókép: Virányi Orsolya és Gerlóczi Judit (fotó: Gordon Eszter)
Gerlóczi Judit és Virányi Orsolya, a Delta Produkció vezetői sokéves színházi, kulturális tapasztalattal érkeztek a forprofit művészeti szcénába. Intézményi háttér helyett saját utat választottak, méghozzá akkor, amikor az a legbizonytalanabbnak tűnt. Negyedik éve, hogy együtt, piaci alapon, közösségi értékek mentén valósítják meg elképzeléseiket a független közegben.
A teljes interjú ITT olvasható.
A szenvedély kulisszái mögött – Beszélgetés Virág Judit és Törő István galériatulajdonossal
Nyitókép: Virág Judit és Törő István (fotó: Valuska Gábor)
Egyikük kifejezetten óvatos és biztonságpárti, aki akkor érzi jól magát, ha nincs kiszolgáltatva a piacnak. Másikuk az üzleti és a művészeti életben is keresi és vállalja a kockázatot. A Virág Judit Galéria tulajdonosai napokon keresztül tudnának mesélni fantasztikus és kalandos történeteket a műkereskedelemben töltött évtizedekről, kezdve az első aukciójuk főművétől, az irreális áron vásárolt Rippl-Rónai-alkotástól a garázsvásárból előkerült Tihanyi Lajos-képen át a reklámszatyorban érkező Csontváry-festményig. Virág Judittal és Törő Istvánnal beszélgetve az derült ki, hogy életútjuk és üzleti sikerük nem egy interjút, hanem egy könyvet érdemelne.
A teljes interjú ITT olvasható.
Nyitókép: Törő István és Virág Judit (fotó: Valuska Gábor)
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!