
Az Audi mint a művészet és a dizájn támogatója
A Porsche Hungaria Audi márkája évek óta támogat különböző művészeti projekteket.
Fő szponzora többek között hazánk egyik legnagyobb divatrendezvényének, a Budapest Central European Fashion Weeknek (BCEFW). Az eseményt évente kétszer rendezik meg a fővárosban. A dizájn és az elegancia az Audi márka szerves része, így magától értetődő volt, hogy komolyan támogatják a BCEFW-t. Számukra azért is fontos ez az esemény, mert a budapesti Fashion Weeken részt vevő tervezők az Audihoz hasonlóan szintén nagy hangsúlyt fektetnek az innovációra. Az Audi az autógyártás, a BCEFW pedig a divat területén törekszik arra, hogy újításokkal, formabontó megoldásokkal szakmájuk úttörői legyenek.
Az Audi 2022 óta támogatja a Psota Irén-díjat. Az elismerést annak a színésznőnek ítélik oda évente, akinek a színpadi sokszínűsége és teljesítménye kiemelkedően méltónak bizonyul a kétszeres Kossuth-díjas Psota Irén örökségéhez. Az Audi számára továbbá fontos a magyar színművészeti tehetségek támogatása, valamint a nők szerepének erősítése és elismerése a művészeti életben. Ezenkívül a márka 2022 óta szponzorálja az Art & Antique galériát, aukciósházat és műtárgykereskedő kiállítást, valamint annak testvérrendezvényét, a Budapest Contemporary kortárs kiállítást. Az eseményt idén először rendezték meg: csaknem negyven kortárs és klasszikus galériát tekinthettek meg a látogatók a Bálna Rendezvényközpontban.
Land of Audi (forrás: Porsche Hungaria Audi)
Idén év elején egy kimagaslóan elegáns közegben mutatkozott be az Audi új modellje, a Audi Q8 e-tron, ezzel is bevonzva az autók iránt érdeklődő közönséget, valamint a modellbevezető rendezvény vendégeit a művészeti környezetbe.
Harminc éve jelent meg az Audi – a prémium autószegmens márkái közül elsőként – gyártókapacitással Magyarországon. Így lett Magyarország „Az Audi hazája” („The land of Audi”). Ebben a jubileumi évben egyedülálló kezdeményezést indított útjára fiatal művészi tehetségek támogatására, valamint különleges üzenete megismertetésére kizárólagos hazai forgalmazóként a Porsche Hungaria Audi márkája, valamint a győri gyár, az AUDI HUNGARIA Zrt. Közösen keresték azokat a fiatal művészeket, akiknek kreatív munkái mostantól három éven át a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező utasokat köszönthetik az Audi nevében. Az együttműködés eredményét Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke és Németh Balázs, a Porsche Hungaria akkori ügyvezető igazgatója közösen „leplezte le” a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A pályázat nyertese, Kiss Bence, a győri Széchenyi István Egyetem Design Campus hallgatója által készített pályaművek a jövő generáció szellemiségét szimbolizálják a progresszív, grafikus megjelenítéssel, tökéletesen ábrázolva az Audi modelljeinek és az Audi Hungaria termékeinek innovatív szellemiségét, az Audi márka és a győri vállalat társadalmi felelősségvállalásának széles skáláját, valamint a magyar sportéletet támogató kezdeményezéseit. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatója, Korodi Helga munkája különdíjat nyert el. Színes, formabontó alakzatai figyelemfelkeltően, mégis stílusosan jelenítik meg az Audi dinamizmusát. Munkáját Győrben, az Audi Hungariánál tekinthetik meg a vállalat munkatársai és látogatói.
Q8 e-tron bemutató (forrás: Audi Hungaria)
Az Audi a kezdetek óta támogatja a Jazz Pikniket, amelyet tizenegy évvel ezelőtt alapítottak. A márka előszeretettel szervez partnereseményeket a helyszínre, hogy ezzel is népszerűsítse a zenehallgatást. Vallják, hogy az eleganciához jó ízlés is társul, ezt pedig igyekeznek olyan rendezvények támogatásával alátámasztani, amelyek magukon hordozzák a négy karika fémjelezte értékeket és stílusjegyeket.
Jazz Piknik (forrás: Porsche Hungaria Audi)
Noha az Audi nem rendelkezik művészeti gyűjteménnyel, a Porsche Hungaria budaörsi Innovációs és Tréning Centrumában több kortárs művészeti alkotás is díszíti a közös használatú tereket. Emellett a szintén Budaörsön található MOONCITY Budaörs bemutatótermét kortárs művészeti elemek beemelésével tették izgalmasabbá.
Q8 e-tron bemutató (forrás: Audi Hungaria)
A német Audi mint a globális kultúra szereplője Az Audi évek óta elkötelezett támogatója olyan nemzetközi dizájnkiállításoknak, mint a Milánói Design Hét, 2022 óta pedig a Design Miami exkluzív partnere, valamint kiállítója. Tavaly Andrés Reisinger digitális művésszel és tervezővel működtek együtt: az első digitális alkotást az Audi számára Reisinger készítette, amelyet be is mutattak a Design Miami kiállításon. 2007-ben az Audi létrehozta az Ingolstadti Betonművészeti és Design Alapítványt, amely kiemelkedő művészek és tervezők munkáit gondozza. A partnerségnek köszönhetően olyan sikeres projekteket valósítottak meg, mint az Art and Beat Night és az Audi Kunstraum. Utóbbi egy kiállítótér az Audi Forum Ingolstadtban, ahol 2011-től 2018-ig az alapítvány művészeti gyűjteményét mutatták be. Annak érdekében, hogy a művészetet még inkább kézzelfoghatóvá tegyék, az Audi kidolgozott egy olyan programot, ahol a múzeumlátogatók is kiélhetik kreativitásukat: a „Sonntags?Kunst!” (Vasárnap?Művészet!) az egész családnak szól, együtt alkothatnak a szülők és gyermekeik. A programot 2014-ben ingyenes tárlatvezetésekkel és workshopokkal bővítették. Az Audi és a Stadttheater Ingolstadt (Ingolstadt Városi Színház) évek óta együtt dolgozik: az Audi ArtExperience a színház hivatalos partnere, amely az intézmény számos programját támogatja. Teszi mindezt annak jegyében, hogy elősegítse a kreativitást és a kulturális sokszínűséget, ezáltal pedig a társadalmi változásokat. A Stadttheater Ingolstadt 2022/23-as évadának mottója az „Ébredés”, amelyet az úgynevezett Spielzeitcocktail (Évadkoktél) eseménnyel nyitottak meg. Az esten a társulat következő évadjának darabjaiból kaphatott ízelítőt a közönség egy-egy színpadi produkció erejéig. A 2023/24-es évad mottója: „A jogról és az igazságosságról”. A Stadttheater Ingolstadt a társadalmi diskurzust és a releváns társadalmi kérdésekről való elmélkedést helyezi új előadásainak fókuszába. |
Lásd még:
Közös értékrendünk alapja: a művészet szeretete és fenntartása
Art is Business: A fenntartható művészeti világért
„A világgal van a baj, ha én ezzel kitűnhetek a tömegből”
– Interjú az Eisberg Hungary Kft. ügyvezetőjével, Gazsi Zoltánnal, aki idén elnyerte az Art is Business Díjat Felelős vállalati vezető kategóriában
Valódi értékek a tánc nyelvén
– Art is Business Díj 2023: Az Innovatív művészeti kezdeményezés kategória győztese a Duda Éva Társulat
„Azért támogatom a fiatal tehetségeket, hogy ők ne kerüljenek olyan helyzetbe, mint én”
Örkény örök, a vállalati projekt győztes, és az egypercesek is tovább élnek
Az EGIS-é az Art is Business díjnyertes vállalati projektje
A Káli Art Inn méhecskéje szorgosan dolgozik, és közben mosolyog
– Az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese
A nyitókép forrása a Porsche Hungaria Audi.
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!
2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.
Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás!