Nemes és racionális értékvállalás
by artisbusiness.hu 2025. Nov 04.

Nemes és racionális értékvállalás

– Elindul a Magyarországi Vállalati Gyűjtemények Szövetsége

Nemzetközi minta alapján itthon is megalakult a Magyarországi Vállalati Gyűjtemények Szövetsége: célja az egyetemes magyar képzőművészeti világ megismertetése a vállalati élet meghatározó alakítóival, illetve a gyűjtés előnyeinek bemutatása. Az alapító vállalatok: a Kempinski Hotel Corvinus, az Equilor Wealth Office, a Kész Csoport K-Arts Művészeti Alapítványa és a Pauker Nyomda. A Szövetség működtetője az Art is Business – hiszünk benne, hogy a vállalati gyűjtemények új színfoltot hoznak a vállalati employer branding, a corporate branding, a wellbeing területére, illetve erősítik a felelős és értékközvetítő vállalati imázst. 

A szövetség célja, hogy előmozdítsa a hazai vállalatok képzőművészeti területen való aktív megjelenését – oktatással, kapcsolatok kialakításával és bemutatkozási lehetőséggel a különböző művészgenerációk számára. A tudásátadás is elengedhetetlen, éppen ezért nemzetközi vállalatok kurátorai és menedzserei tartanak majd konferenciákat és workshopokat a Szövetség tagjainak. 

Az alapítók azon a cégek csatlakozását várják, akiknek már van kollekciójuk, illetve nyitottak a vállalati gyűjtés iránt, és útmutatást és segítséget kérnek abban, hogyan érdemes a a XXI. században értékalapon, de reális célok mentén kapcsolódni a vizuális művészettel. 

A Kempinski Hotel Corvinus egyik szobája (forrás: Kempinski Hotel Corvinus)A Kempinski Hotel Corvinus egyik szobája (forrás: Kempinski Hotel Corvinus)

A rendszerváltás után és az ezredfordulón számos fantasztikus példát láthattunk: több magyar vállalat fogott gyűjtemény építésébe és köteleződtek el a klasszikus, a modern és a kortárs magyar képzőművészet mellett. Kollekcióikat tudatosan építették és hasznosították, az így létrejött gyűjtemények művészettörténeti értékkel bírtak. 2008 után azonban sajnos e tevékenység fontossága elhalványult. Célunk, hogy támogassuk a vállalatokat abban, hogy újra felfedezzék a gyűjtés és a kollekcióépítés örömét.

Kosinsky Richárd, a Kempinski Hotel Corvinus művészeti tanácsadója, Gereben Katalin, az Equilor Fine Art vezetője, Vékony Délia, a HAB – Hungarian Art and Business és az MBH Bank művészeti alapítvány művészeti vezetője és Polgár Péter stratégiai kommunikációs szakértő 2024-ben az Art is Business Vállalati Gyűjtemények Vol. 2. konferenciáján (fotó: Pixolar Photography)Kosinsky Richárd, a Kempinski Hotel Corvinus művészeti tanácsadója, Gereben Katalin, az Equilor Fine Art vezetője, Vékony Délia, a HAB – Hungarian Art and Business és az MBH Bank művészeti alapítvány művészeti vezetője és Polgár Péter stratégiai kommunikációs szakértő 2024-ben az Art is Business Vállalati Gyűjtemények Vol. 2. konferenciáján (fotó: Pixolar Photography)

Az Art is Business 2022 óta tudatosan hívja fel a figyelmet a vállalati gyűjtemények témakörére: online és print magazinunkban több cikk olvasható a témában, emellett kiadványokkal, képzésekkel, kisebb eseményekkel és konferenciákkal igyekszünka közbeszéd részévé tenni a vállalati kollekciókat. Meghívásunkra több nemzetközi céges gyűjtemény képviselői is ellátogattak Magyarországra, többek között a Mercedes-Benz, a Deutsche Telekom, a BPD – Bouwfonds Gebiedsontwikkeling, a Generali Austria, a Banco Santander, az Osztrák Központi Bank és a Holland Külügyminisztérium. 

További információ ITT

Nyitókép: Koleszár Kata művei az Art is Business egyik eseményén.

Lásd még:

Corporate Art – a kultúrába fektetnek – A  művészet és az üzleti élet egyik látványos találkozása a vállalati műgyűjtemények létrejötte.

A művészet mozgásban: a Renault vállalati gyűjteménye

Hol tartunk 2023-ban a vállalati gyűjtemények építése terén?

A corporate art a profit társadalmi-kulturális célú visszaforgatásának egyik formája

Vállalati gyűjtés Magyarországon

Állandó kiállítás a Kempinskiben– a Kempinski Hotel Corvinus gyűjteménye

A világ legjelentősebb vállalati gyűjteményei a bankszektorban

A kortárs művészet szépsége épp az, hogy az adott korban talán fel se ismerjük a jelentőségét – Interjú Britta Färberszel, a Deutsche Bank művészeti és kulturális divíziójának vezetőjével

„Büszke vagyok arra, hogy a Külügyminisztérium számára a művészet jelentősége változatlan” – Interjú Philippien Noordammal, Hollandia Külügyminisztériuma művészeti kollekciójának vezetőjével

„A művészet a társadalom tükre” – Anne Vieth a Mercedes-Benz Művészeti Gyűjteményről

Művészet az irodában – szükség vagy lehetőség? – Ilyen volt a legutóbbi ArkForum

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! 

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! ⮕