
Tudásátadás és értékmegőrzés
– Bemutattuk az Art is Business 2025-ös terveit
Az Art is Business Egyesület évek óta dolgozik a művészeti és a vállalati világ kapcsolódásénak ösztönzésén. Célunk társadalmi változás előidézése, ennek érdekében támogatunk civil projektet, segítjük tanácsadással, tudástárral és előadásokkal a művészvilág üzleti gondolkodásának serkentését, és törekszünk arra, hogy az üzleti szférát minél több művészeti együttműködésekbe vonjuk be, ösztönözve a mecénás gondolkodást. Az év első Art is Business-eseményén Baráti Körünk tagjainak és meghívott partnereinknek meséltünk idei terveinkről. Az est folyamán a meghívottak egy exkluzív pop-up kiállítás keretein belül ismerhették meg az Erste Bank vállalati gyűjteményének néhány kivételes darabját.
Az év első Art is Business eseményét az Erste Bank budapesti székházában tartottuk 2025. január 30-án. Balogh Máté András, az Art is Business Egyesület elnöke után Kenesei Balázs, a bank Vállalati speciális termékek vezetője köszöntötte a vendégeket.
Balogh Máté András összegezte a mögöttünk álló évet és ismertette terveinket. – 2025-ben is folytatjuk az eddigi munkát. Idén a már meglévők mellett új projekteket indítunk, közösségeket építünk. Szeretnénk minél több művészeti partnert bevonni a munkánkba, illetve erősíteni a vidéki és nemzetközi jelenlétünket – mondta.
2024-ben 17 eseményt szerveztünk, amelyeken összesen 1100-an vettek részt. Emellett 3 partnereseményünk volt (a Budapest Contemporary Kortárs Művészeti Vásáron, Connect Konferencián és a BusinessFesten voltunk jelen). Baráti Körünk 50tagot számlál, magánembereteket és vállalatokat egyaránt, közvetlen közösségünk4955fő, akik körülbelül 70 százaléka a vállalati szférából, 30 százaléka pedig a kulturális szcénából érkezett. Nemzetközi kapcsolatrendszerünk is folyamatosan bővül. |
Immáron harmadik alkalommal szervezünk vállalati gyűjteményekről szóló konferenciát 2025 szeptemberében, a Budapest Contemporary Kortárs Kiállítás keretein belül. Az eseményre meghívjuk a Deutsche Bank (Németország), a Rabobank (Hollandia), a Lakeside Capital (Hollandia), az Erste Bank – KONTAKT (Ausztria), az EVN (Ausztria), a Vienna Insurance Group (Austria), a Louis Vuitton Art Collection ( Franciaország) szakembereit.
Közösségépítés építészeknek és orvosoknak
– Az ArkForum építészeknek, fejlesztőknek, ingatlantanácsadóknak, beruházóknak, üzemeltetőknek, bérlőknek, művészeknek, művészeti tanácsadóknak és kulturális intézményeknek igyekszik – hazai és nemzetközi szereplők példáin keresztül – minőségi és stratégiai segítséget nyújtani az egymással való kapcsolatépítésben – ismertette Balogh Máté András. – Szeretnénk megerősíteni a feleket abban, hogy megéri a fenntartható és finanszírozható projektekben „használni” a művészetet. Már velünk tartanak – és a lista bővül – a Grafit Műterem, a LAB5 Építésziroda, az IO Partners, a Paradigma Ariadné Építésziroda, a REMAX, a MODEM - Modern és Kortárs Művészeti Központ, a Wing Zrt. és a Brand Agency szakemberei.
Pártos Boldizsár, a VELUX építésze elmondta, a cég számára kiemelten fontos az ArkForum támogatása, a szakma bevonása a különböző művészetet érintő projektekbe.
Az építészek mellett az Art is Business szeretné megszólítani az orvosokat is, ezért indítjuk el idén a Doctors For Art programunkat. – Elsősorban a harmincas-negyvenes korosztályba tartozó orvosok számára szervezett közösség, amelyben megmutatjuk, a művészethez közel kerülni értéket jelent, és segítjük a tagjainkat abban is, hogy amennyiben szeretnének, mecénássá váljanak – magyarázta Balogh Máté András. – Az év során összesen öt alkalmat szervezünk számukra, amelyek során különböző kulturális intézmények szereplőivel, illetve művészekkel ismerkedhetnek meg. A befizetett éves tagsági díj – ami fejenként 50 000 forint – 90 százalékát előadó-művészeti szervezetnek adományozzuk. Hogy mely szervezetet támogassuk, arról az orvosokkal közösen döntünk.
Idén márciustól októberig összesen öt Connections eseményre várjuk az érdeklődőket, témáink lesznek:
|
Középpontban az oktatás
Idén is folytatódik NextGen programunk, amely célja, hogy a jövő vezetői számára nyilvánvalóvá váljon, miért és hogyan érdemes a művészet eszköztárához nyúlni és együttműködni a művészeti szcéna szereplőivel. Mikor és hol van a helye egy alapvetően profitorientált vállalkozás életében a kreativitásnak és a kulturális sokszínűségnek? Milyen értékek mentén érdemes gondolkodniuk, hogyan találhatják meg önmagukat a vállalati kultúra keretein belül a jövő menedzserei és vezetői? Többek között e kérdésekre keressük a választ a Corvinus Egyetemen – és 2025-től várhatóan a Debreceni Egyetemen is – kiváló szakemberek vezetésével.
A NextGen eddigi előadói: Kaszás Attila, a Viwa Vitaminwater társtulajdonosa ; Palotai Borbála, a PWC Magyarország marketingigazgatója; Le Kim Evelin, a Duda Éva Társulat szponzorációs menedzsere; Blaskó Nikolett az ACG Reklámügynökség tulajdonosa; Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója; Gyüdi Melitta, az Opera protokollfőnöke; Jaksity György, a Concorde Zrt. tulajdonosa; Mondovics Péter, a Mastercard marketingmenedzsere; Valuska László, a Margó Irodalmi Fesztivál vezetője; Renfer Péter, a Nordconn ügyvezetője; Horváth Ádám, a Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz társalapítója; Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország cégvezetője; Gábor Éva, a BMW Manufacturing Hungary senior HR-marketing specialistája; Harsányi Bence, a Momentán Társulat egyik alapító-vezetője; Mátray Csenge, a Wing Zrt. vezárigazgató-helyettese; Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója; Hámori Máté, karmester, a Danubia Zenekar művészeti vezetője |
De nem csak az egyetemistákra gondolunk: folytatjuk a tavaly nagy sikerrel zárult Perspektíva Mentorprogramunkat is. Az Equilor Wealth Office támogatásával április és június között az előadó-művészet területén tevékenykedő szakembereinek szóló programot hirdetünk meg – az országban elsőkként. A Perspektívába olyan szakemberek jelentkezését várjuk, akik stratégiai szinten gondolkodnak saját pályájukról, csapatuk vagy intézményük működéséről, de kapcsolatok és szakmai tudás hiányában nem haladnak előre.
A programban harmincöt vállalati szereplő mentorál harmincöt kulturális, művészeti szférában tevékenykedő szakembert.
A Budapest 150: egy nagyváros születése című kiadványunk után idén új kötetet szeretnénk kiadni a Fortepan segítségével: hazai fotótörténeti kontextusba helyezett támogatástörténeti arcképcsarnokban mutatjuk meg a magyar magántámogatási világ működését és kiemelt szereplőit. A megvalósításban az Art is Business Baráti Kör segítségére is számítunk. |
Balogh Máté András elmondta, az Art is Business civil projektet is támogat: idén a Világszép Gyermekvédelmi Alapítványt. A civil szervezet állami gondozásban felnövő gyerekek életét egyengeti és Kortárs Kapcsolódások címmel rendez kiállítást és szervez aukciót szeptemberben – minderről Le Kim Evelin kommunikációs projektmenedzser számolt be.
Tóth Pál András az Erste vállalati gyűjteményéről mesélt az est résztvevőinek
Az estét exkluzív tárlatvezetés zárta: a vendégek egy pop-up kiállítás keretében tekinthették meg az Erste Bank vállalati gyűjteményének néhány kiemelkedő darabját Tóth Pál Sándor gyűjteményvezető vezetésével.
A nyitóképet és a cikkben szereplő fotókat a Pixolar Photography készítette.
Lásd még:
A fenntartható kultúra prioritás – Átadtuk az idei Art is Business Díjakat
A fehér falak elfedésénél jóval többre hivatott: belépő a művészet világába – A Budapest Contemporary Képzőművészeti Vásáron nemzetközi és hazai példákon keresztül jártuk körbe a vállalati gyűjtemények helyzetét
Lezárult az Art is Business Perspektíva mentorprogramjának jelentkezési időszaka – A programot támogató EQUILOR Alapkezelő Zrt. Wealth Office igazgatóját, Dobó Istvánt kérdeztük
Egymást erősítve tanulunk – Perspektíva mentorprogramunk résztvevőinek tapasztalatai – I. rész
Nem csak az anyagi támogatás lehet mecenatúra – Perspektíva mentorprogramunk résztvevőinek tapasztalatai – II. rész
„A különbözőségünk teszi lehetővé az értékteremtést” – Perspektíva mentorprogramunk résztvevőinek tapasztalatai – III. rész
Szemléletváltás nélkül nem megy – Perspektíva mentorprogramunk résztvevőinek tapasztalatai – IV. rész
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!