by artisbusiness.hu 2023. Mar 08.

Műpártolók és mecénások – inspiráló nők előtt tisztelgünk

Az Art is Business nőnapi összeállítása

Nők, akik a mindennapi munkájukban szoros kapcsolatban vannak a művészettel, a kultúrával – művelik, támogatják, menedzselik. 

Béres KláraBéres Klára

„Mélységesen hiszem, ezért tudom a társadalom felé is közvetíteni, hogy a művészeteken keresztül olyan többletet kapunk az élethez, ami a kiteljesedésünket szolgálja.”

Béres Klára – Béres Alapítvány a Teljes Életért elnöke

„Az emberi lét óriási adományának tartom a művészetet”
– az Art is Business interjúja Béres Klárával

Blaskó Nikolett (fotó: Pejkó Gergő)Blaskó Nikolett (fotó: Pejkó Gergő)

„Azt tapasztalom, hogy ha a művészet iránti elkötelezettség beépül a vállalati kultúrába, rengeteg inspirációt és energiát képes adni az üzleti és a menedzsmenti gondolkodáshoz. A modern művészet hatékony eszköz a kreativitás előmozdítására, képes megkérdőjelezni a feltételezéseket, felrúgni a paradigmákat, új ötleteket inspirálni, kitolni vagy lerombolni a határokat.”

Blaskó Nikolett az ACG Reklámügynökség tulajdonosa, ügyvezető igazgatója

A kortárs művészet élmény, amit meg kell élni
– Blaskó Nikolett írása, Art is Business online

Debreczeni Mónika (fotó: Gönczöl Gábor)Debreczeni Mónika (fotó: Gönczöl Gábor)

„A bornak millió arca van. Befolyásolja az évjárat és a terroir hatása, az ember, aki hozzányúl. Végtelen paramétertől függ, azért nem is tudja mindig ugyanazt hozni. Ahogy a művészet is – egy bizonyos szint fölött – ugyanúgy egyszeri és megismételhetetlen.”

Debreczeni Mónika, a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet birtokigazgatója,
Art is Business Díj 2019, kis- és középvállalkozás kategória

A bor hangjai
– az Art is Business interjúja Debreczeni Mónikával

Daria Dodonova (fotó: Bodó Gábor)Daria Dodonova (fotó: Bodó Gábor)

„Bármit csinálok a munkában, azt szenvedélyből és szívből teszem. Vezetőként is rengeteg energiát és motivációt merítek a művészetekből.”

Daria Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese

A művészet és a kultúra az energiaforrásom
Daria Dodonova írása, Art is Business online

Dudás IldikóDudás Ildikó

„A rendszerváltás utáni első luxusszálloda nemcsak a luxus újradefiniálása mellett kötelezte el magát, hanem a művészetpártolás mellett is. Már 1992-ben a beruházás egy százalékát – egymillió márkát, még nem létezett az euró – műtárgyak beszerzésére fordították a külföldi tulajdonosok. Ma már más szállodáknak is vannak eredeti képeik, műtárgyaik, de mi nevet is adtunk a kollekciónak, ez lett a Corvinus Műgyűjtemény.”

Dudás Ildikó, a Kempinski Hotel PR-igazgatója

A Corvinus Műgyűjtemény: ahol a művészet szállodában lakik
– az Art is Business cikke

Élő NóraÉlő Nóra

„Abba, hogy támogató legyek, belesodródtam. Először a Fesztiválzenekart kezdtem támogatni, jött a képzőművészetek támogatása, – a múzeumokat támogatom –, és a színház. ... Amit én csináltam, mindig mecenatúra volt, és mindenki a maga szintjén megteheti azt, hogy 100 forinttal, vagy 1000-rel valamilyen ügyet támogat úgy, hogy ne azt nézze, mit fog ebből visszakapni.”

Élő Nóra mecénás, a Corvin Áruház Kft. társtulajdonosa

Hindiné Ódor Mónika és Németh-Hindi Fatima (fotó: Zergi Borbála)Hindiné Ódor Mónika és Németh-Hindi Fatima (fotó: Zergi Borbála)

Vallom, hogy ami igazán emberi, az a művészet és a kreativitás – érdemes és kell is támogatni! Ezt értem újhullámos mecenatúrán.”

Hindiné Ódor Mónika, a Startfol Plusz Kft. egyik tulajdonosa, egyik létrehozója vezetője és a YAMA Art egyik létrehozója

Újhullámos mecenatúralétrehozója
 – az Art is Business interjúja Hindiné Ódor Mónikával és Németh-Hindi Fatimával

Kovács Zsófia (fotó: Darab Zsuzsa)Kovács Zsófia (fotó: Darab Zsuzsa)

„A házban elérhető dizájntermékek, bútorok átkerülve a háztartásokba és terekbe, hatással lesznek a használók mindennapi életére, ezért is tartottuk fontosnak ezen élmények fokozását, így elmozdultunk a vizuális kultúra irányába, és megalapítottuk a Gallery MAX kortárs művészeti galériát.”

Kovács Zsófia, a MaxCity centermenedzsere

A MaxCity a művészetnek is otthont ad
– az Art is Business cikke a MaxCity Art Incubator programsorozatáról

Liptay Gabriella (fotó: Vémi Zoltán)Liptay Gabriella (fotó: Vémi Zoltán)

„Mindig is volt egy tág értelemben vett kultúrmisszióm, amit finoman elhelyeztem az adott cég szövetébe, ahol épp dolgoztam. Úgy gondolom ugyanis, hogy a marketing akkor tud igazán hatékonyan szervesülni egy cég természetes működésébe, ha komoly szerepet kap benne a kultúra is.”

Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója

A marketing nem csomagolópapír, hanem motor
– az Art is Business interjúja Liptay Gabriellával

Palotai BorbálaPalotai Borbála

„Nagyobb igazolást nyersz önmagad számára, ha összekapcsolódsz valamiféle kulturális termékkel.”

Palotai Borbála, a PwC Magyarország marketingkommunikációs és üzletfejlesztési vezetője

Hoztam kávét – Vendég: Palotai Borbála senior menedzser
– az Art is Business beszélgetése Palotai Borbálával

Rényi AndreaRényi Andrea

„A hazai magas kultúra sorsa roppant fontos a jövő szempontjából, szerintem stratégiai támogatási célpontnak kellene tekinteni. … A klasszikus hagyomány mellett fontosnak tartjuk a kortárs művészet ügyeit is, szívesen állunk olyan események és helyszínek mellé, amelyekben a kultúra, az ízlések és vélemények sokszínűsége fejeződik ki.”

Rényi Andrea, a SPOT reklámcég egyik alapítója, Art is Business Díj 2020, Forprofit mecénás kategória

„Napi szükségletem, hogy segítsek”
– az Art is Business interjúja Rényi Andreával

Samu Timea (fotó: Boros István)Samu Timea (fotó: Boros István)

„A napi tevékenységünk része, hogy a Műpától a budapesti Operaházon át a különböző kulturális intézményekig partneri együttműködést alakítunk ki, támogatva ezzel működésüket, hozzájárulva a jegyértékesítéseikhez."

Samu Tímea, a francia JCDecaux magyar leányvállalatának vezérigazgatója

Kommunikációs felületként szolgálunk a művészeti ágaknak is
az Art is Business interjúja Samu Tímeával

Szabó Ibolya (fotó: Dreher Sörgyárak Zrt)Szabó Ibolya (fotó: Dreher Sörgyárak Zrt)

Az intézmény 2021 óta részt vesz a Múzeumok Éjszakája programsorozatban. 2022-ben a Pulszky Társaság-Magyar Múzeumi Egyesület szakmai zsűrije az Év Múzeuma díjra jelöltek közé válogatta a Dreher Söripari Emléktárat.

Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezetője 

Szamos GabriellaSzamos Gabriella

„Az egész cukrászatot arra építettük fel, hogy mivel és hogyan tudunk örömet szerezni. Az örömszerzésnek a jegyében támogatjuk a kultúrát szellemi erőforrással, és csak kis mértékben anyagilag. Az ismertségünk, a státuszunk kötelez minket, hogy visszaáramoltassuk a közösségbe a munkánk eredményét.”

Szamos Gabriella, a Szamos a Kultúráért Alapítvány elnöke

A kultúra támogatása az örömszerzés jegyében
– az Art is Business interjúja Szamos Gabriellávall

Tóth Rita (fotó: Talabér Géza)Tóth Rita (fotó: Talabér Géza)

„Nagyon tetszik, hogy mennyire elkötelezett a márka a kreativitás és a művészetek iránt. Nem is nagyon tudok hirtelen más alkoholmárkát mondani, amely ennyire nyitott lenne – nem csak a kultúra felé. A társadalmi felelősségvállalás, a környezettudatosság nálunk alap, nem csak jól hangzó lózung. Néha már-már azt érezheti a fogyasztó, hogy a cél a világmegváltás.”

Tóth Rita, az Absolut vodka magyarországi brandmenedzsere

Jöhet minden, ami kultúra!
– az Art is Business interjúja Tóth Ritávall

Zakariás FruzsinaZakariás Fruzsina

„Támogatások szempontjából nyitunk  művészeti irányba is. Az Art and Antique nevű kiállítást szponzoráljuk, a Psota Irén-díjat szintén. A győri Audi gyár pedig támogatja a Győri Balettet. ... Mindegy, hogy a szponzorációról vagy a márkanagykövetekről beszélünk, ha az adott illető vagy esemény megjeleníti a márka értékeit, akkor szívesen fontolóra vesszük a közös munkát.”

Zakariás Fruzsina, az Audi márkaigazgatója,
a Porsche Hungaria 32 éves történetének első nő márkaigazgatója

------------

Cikkeink írásához az Alrite beszédfelismerő (speech-to-text) megoldást alkalmazzuk.

Nyitókép: Marián Šicko, Pexels

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!