Műpártolók és mecénások – inspiráló nők előtt tisztelgünk
Az Art is Business nőnapi összeállítása
Nők, akik a mindennapi munkájukban szoros kapcsolatban vannak a művészettel, a kultúrával – művelik, támogatják, menedzselik.
„Mélységesen hiszem, ezért tudom a társadalom felé is közvetíteni, hogy a művészeteken keresztül olyan többletet kapunk az élethez, ami a kiteljesedésünket szolgálja.”
Béres Klára – Béres Alapítvány a Teljes Életért elnöke
„Az emberi lét óriási adományának tartom a művészetet”
– az Art is Business interjúja Béres Klárával
Blaskó Nikolett (fotó: Pejkó Gergő)
„Azt tapasztalom, hogy ha a művészet iránti elkötelezettség beépül a vállalati kultúrába, rengeteg inspirációt és energiát képes adni az üzleti és a menedzsmenti gondolkodáshoz. A modern művészet hatékony eszköz a kreativitás előmozdítására, képes megkérdőjelezni a feltételezéseket, felrúgni a paradigmákat, új ötleteket inspirálni, kitolni vagy lerombolni a határokat.”
Blaskó Nikolett az ACG Reklámügynökség tulajdonosa, ügyvezető igazgatója
A kortárs művészet élmény, amit meg kell élni
– Blaskó Nikolett írása, Art is Business online
Debreczeni Mónika (fotó: Gönczöl Gábor)
„A bornak millió arca van. Befolyásolja az évjárat és a terroir hatása, az ember, aki hozzányúl. Végtelen paramétertől függ, azért nem is tudja mindig ugyanazt hozni. Ahogy a művészet is – egy bizonyos szint fölött – ugyanúgy egyszeri és megismételhetetlen.”
Debreczeni Mónika, a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet birtokigazgatója,
Art is Business Díj 2019, kis- és középvállalkozás kategória
A bor hangjai
– az Art is Business interjúja Debreczeni Mónikával
Daria Dodonova (fotó: Bodó Gábor)
„Bármit csinálok a munkában, azt szenvedélyből és szívből teszem. Vezetőként is rengeteg energiát és motivációt merítek a művészetekből.”
Daria Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese
A művészet és a kultúra az energiaforrásom
– Daria Dodonova írása, Art is Business online
„A rendszerváltás utáni első luxusszálloda nemcsak a luxus újradefiniálása mellett kötelezte el magát, hanem a művészetpártolás mellett is. Már 1992-ben a beruházás egy százalékát – egymillió márkát, még nem létezett az euró – műtárgyak beszerzésére fordították a külföldi tulajdonosok. Ma már más szállodáknak is vannak eredeti képeik, műtárgyaik, de mi nevet is adtunk a kollekciónak, ez lett a Corvinus Műgyűjtemény.”
Dudás Ildikó, a Kempinski Hotel PR-igazgatója
A Corvinus Műgyűjtemény: ahol a művészet szállodában lakik
– az Art is Business cikke
„Abba, hogy támogató legyek, belesodródtam. Először a Fesztiválzenekart kezdtem támogatni, jött a képzőművészetek támogatása, – a múzeumokat támogatom –, és a színház. ... Amit én csináltam, mindig mecenatúra volt, és mindenki a maga szintjén megteheti azt, hogy 100 forinttal, vagy 1000-rel valamilyen ügyet támogat úgy, hogy ne azt nézze, mit fog ebből visszakapni.”
Élő Nóra mecénás, a Corvin Áruház Kft. társtulajdonosa
Hindiné Ódor Mónika és Németh-Hindi Fatima (fotó: Zergi Borbála)
„Vallom, hogy ami igazán emberi, az a művészet és a kreativitás – érdemes és kell is támogatni! Ezt értem újhullámos mecenatúrán.”
Hindiné Ódor Mónika, a Startfol Plusz Kft. egyik tulajdonosa, egyik létrehozója vezetője és a YAMA Art egyik létrehozója
Újhullámos mecenatúralétrehozója
– az Art is Business interjúja Hindiné Ódor Mónikával és Németh-Hindi Fatimával
Kovács Zsófia (fotó: Darab Zsuzsa)
„A házban elérhető dizájntermékek, bútorok átkerülve a háztartásokba és terekbe, hatással lesznek a használók mindennapi életére, ezért is tartottuk fontosnak ezen élmények fokozását, így elmozdultunk a vizuális kultúra irányába, és megalapítottuk a Gallery MAX kortárs művészeti galériát.”
Kovács Zsófia, a MaxCity centermenedzsere
A MaxCity a művészetnek is otthont ad
– az Art is Business cikke a MaxCity Art Incubator programsorozatáról
Liptay Gabriella (fotó: Vémi Zoltán)
„Mindig is volt egy tág értelemben vett kultúrmisszióm, amit finoman elhelyeztem az adott cég szövetébe, ahol épp dolgoztam. Úgy gondolom ugyanis, hogy a marketing akkor tud igazán hatékonyan szervesülni egy cég természetes működésébe, ha komoly szerepet kap benne a kultúra is.”
Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója
A marketing nem csomagolópapír, hanem motor
– az Art is Business interjúja Liptay Gabriellával
„Nagyobb igazolást nyersz önmagad számára, ha összekapcsolódsz valamiféle kulturális termékkel.”
Palotai Borbála, a PwC Magyarország marketingkommunikációs és üzletfejlesztési vezetője
Hoztam kávét – Vendég: Palotai Borbála senior menedzser
– az Art is Business beszélgetése Palotai Borbálával
„A hazai magas kultúra sorsa roppant fontos a jövő szempontjából, szerintem stratégiai támogatási célpontnak kellene tekinteni. … A klasszikus hagyomány mellett fontosnak tartjuk a kortárs művészet ügyeit is, szívesen állunk olyan események és helyszínek mellé, amelyekben a kultúra, az ízlések és vélemények sokszínűsége fejeződik ki.”
Rényi Andrea, a SPOT reklámcég egyik alapítója, Art is Business Díj 2020, Forprofit mecénás kategória
„Napi szükségletem, hogy segítsek”
– az Art is Business interjúja Rényi Andreával
Samu Timea (fotó: Boros István)
„A napi tevékenységünk része, hogy a Műpától a budapesti Operaházon át a különböző kulturális intézményekig partneri együttműködést alakítunk ki, támogatva ezzel működésüket, hozzájárulva a jegyértékesítéseikhez."
Samu Tímea, a francia JCDecaux magyar leányvállalatának vezérigazgatója
Kommunikációs felületként szolgálunk a művészeti ágaknak is
–az Art is Business interjúja Samu Tímeával
Szabó Ibolya (fotó: Dreher Sörgyárak Zrt)
Az intézmény 2021 óta részt vesz a Múzeumok Éjszakája programsorozatban. 2022-ben a Pulszky Társaság-Magyar Múzeumi Egyesület szakmai zsűrije az Év Múzeuma díjra jelöltek közé válogatta a Dreher Söripari Emléktárat.
Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezetője
„Az egész cukrászatot arra építettük fel, hogy mivel és hogyan tudunk örömet szerezni. Az örömszerzésnek a jegyében támogatjuk a kultúrát szellemi erőforrással, és csak kis mértékben anyagilag. Az ismertségünk, a státuszunk kötelez minket, hogy visszaáramoltassuk a közösségbe a munkánk eredményét.”
Szamos Gabriella, a Szamos a Kultúráért Alapítvány elnöke
A kultúra támogatása az örömszerzés jegyében
– az Art is Business interjúja Szamos Gabriellávall
Tóth Rita (fotó: Talabér Géza)
„Nagyon tetszik, hogy mennyire elkötelezett a márka a kreativitás és a művészetek iránt. Nem is nagyon tudok hirtelen más alkoholmárkát mondani, amely ennyire nyitott lenne – nem csak a kultúra felé. A társadalmi felelősségvállalás, a környezettudatosság nálunk alap, nem csak jól hangzó lózung. Néha már-már azt érezheti a fogyasztó, hogy a cél a világmegváltás.”
Tóth Rita, az Absolut vodka magyarországi brandmenedzsere
Jöhet minden, ami kultúra!
– az Art is Business interjúja Tóth Ritávall
„Támogatások szempontjából nyitunk művészeti irányba is. Az Art and Antique nevű kiállítást szponzoráljuk, a Psota Irén-díjat szintén. A győri Audi gyár pedig támogatja a Győri Balettet. ... Mindegy, hogy a szponzorációról vagy a márkanagykövetekről beszélünk, ha az adott illető vagy esemény megjeleníti a márka értékeit, akkor szívesen fontolóra vesszük a közös munkát.”
Zakariás Fruzsina, az Audi márkaigazgatója,
a Porsche Hungaria 32 éves történetének első nő márkaigazgatója
------------
Cikkeink írásához az Alrite beszédfelismerő (speech-to-text) megoldást alkalmazzuk.
Nyitókép: Marián Šicko, Pexels
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!