by artisbusiness.hu 2023. Dec 08.

Ahol fontos a gondolatok szabadsága

– A KPMG idén is bekerült az Art is Business Díj Vállalati kategória legjobbjai közé

„A művészet erejével egyediséget és iránymutatást adunk egymásnak. Értékteremtésen keresztül reflektálhatunk a hétköznapi dolgokra is, ezzel pedig az eredetiséget is támogatjuk, a nem szokványos mederben való gondolkozást. A művészeti projektek beemelésével közösséget kovácsolhatunk az együtt átélt eseményeken keresztül és kizökkentjük magunkat a mindennapok rutinjából – mindez pedig inspirál, elgondolkodtat és hatást vált ki” – mondja a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója, Liptay Gabriella. A vállalat tavaly elnyerte az Art is Business Vállalati-művészeti projekt kategória díját, idén pedig bekerült a Vállalati kategória legjobbjai közé. A közelgő december 13-ai díjátadónk kapcsán kérdeztük Liptay Gabriellát. 

Csakúgy, mint tavaly, a Pride hónapjában idén is kiállítást rendeztek Váci úti irodaházukban. A tárlat a Befogadás, sokszínűség és méltányosság kérdéseit járta körül négy magyar képzőművész munkáinak segítségével. Miért tartják fontosnak, hogy felhívják a figyelmet az LMBTQ+ emberek befogadására és a nyitott vállalati kultúra fontosságára? 



A KPMG globális ESG [az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése] célkitűzéseit tartalmazó és a magyarországi KPMG számára is iránymutatásként szolgáló „Our Impact Plan” négy fő pillérre épül: Bolygó, Emberek, Prosperitás és Vállalatirányítás. Az Emberek pillér meghatározó eleme, hogy előmozdítsuk a befogadó vállalati kultúra kiépülését, ahol mindenki biztonságban érzi magát és képes kibontakozni, sikereket elérni. A kulturális sokszínűséget erősségnek tartjuk és törekszünk arra, hogy ezt tudatosítsuk is, ezért időről időre olyan programokat is szervezünk, amelynek része például a ‘Come as you are’ művészeti tárlat. Az idei már a 4. Pride-programsorozat volt. 

Forrás: a KPMG Facebook-oldalaForrás: a KPMG Facebook-oldala

Mi alapján választották ki a képzőművészeket? 

A művészek kiválasztását profikra bíztuk: projektpartnerünk a The Space Contemporary Gallery volt. A művészet erejével szerettük volna a kérdések, a különböző szempontok és a párbeszéd fontosságát előtérbe helyezni. Az alkotások minden esetben arra invitálták a szemlélőt, hogy fókuszt váltsanak, hogy elmélyüljenek – és mindezt az épület aulájában, ahol a kollégák minden nap elmennek. Így arra biztattuk őket, hogy egyszerűen csak nézzenek körbe és tegyenek fel kérdéseket vagy vitatkozzanak. A megértést megnyitóval és a művészekkel való találkozás lehetőségével támogattuk.  

Pride-kiállítás, KPMG, 2023 (forrás: KPMG)Pride-kiállítás, KPMG, 2023 (forrás: KPMG)

A jövőben is tervezik-e folytatni ezt a tevékenységet, valamint kiegészítik-e, bővítik-e az ilyen jellegű programokat? 

Minden évben legalább egy teljes hónapot szentelünk a sokszínűség ünneplésének: a kiállításon túl filmes programokat, a többi KPMG országokkal közösen pedig egy úgynevezett Pride Summitot is szervezünk, de kiváló könyveket is ajánlunk a kollégáknak, amelyek kávézónkban olvashatók. A jövőben is tervezzük, hogy hasonló érzékenyítő projekteket tartunk: évek óta sokat próbálunk tenni egy igazán diverz KPMG-közösségért. A céghez csatlakozó kollégáink Unconscious Bias tréningeken vehetnek részt. Emellett több témát is előtérbe helyeztünk az évek óta futó DiversityTalks eseménysorozatunkkal, ahol például a dolgozó szülők, a férfi-női szerepek, és az aging témái is előkerülnek. Tesszük mindezt olyan meghívott szereplők személyes történetein keresztül, mint például Till Attila, Munk Veronika, Barabási-Albert László, Geszti Péter, Sena, Steigervald Krisztián, Guld Ádám és Mácsai Pál.  

KPMG-konferencia a Néprajzi múzeumban (forrás: KPMG)KPMG-konferencia a Néprajzi múzeumban (forrás: KPMG)

Továbbá az Egyenlítő Alapítvánnyal szinte a kezdetektől több szálon is együttműködünk. Jómagam az alapítvány kuratóriumi elnökeként is dolgozom. Ezenkívül a HBLF Vezetők az Egyensúlyért programjának és a Sokszínűségi Chartájának is aktív céges résztvevői vagyunk. Rendszeresen csatlakozunk a LányokNapja és a NyitottakVagyunk kezdeményezéseihez: a témában szakértőink nagyon aktívak, így például előadók, paneltagok vagyunk szinte az összes diversity fókuszú [azaz a sokféleség, a másság tisztelete] üzleti közösségben vagy e témakörben megszervezett eseményen. 


 


Ezenkívül jelenleg milyen, egyéb művészeti területen folytatnak művészettámogatói tevékenységet? 

Felelősségünknek érezzük, hogy a jövő társadalmi, üzleti környezetei is kellően árnyaltak és mélyek legyenek, ugyanakkor a tehetségek se vesszenek ki belőle. Épp ezért visszatérő partnerei vagyunk Európa egyik legtekintélyesebb jövőfesztiváljának, a BrainBarnak, ahol a legközismertebb hazai és külföldi véleményvezérekkel, üzletemberekkel és kulturális személyiségekkel találkozhatunk. A tehetség vonalon pedig régóta együttműködünk a kreatív ipar számára is kiemelt fontossággal bíró Highlights of Hungary kezdeményezéssel. Számos kísérletező műhely – köztük a HUB Design House – különleges, kötetlen formátumú szakmai házibulijainak is aktív résztvevői vagyunk. A BridgeBudapesttel is összefogtunk: a leginspirálóbb gazdasági tárgyú könyvek listáját anno a segítségünkkel jelentették meg. A fentiek mellett olyan kulturális intézményekkel működünk együtt, mint a Magyar Állami Operaház, valamint olyan projektben veszünk részt, mint a Liget Projekt, a Veszprém Európa Kulturális Fővárosa projekt, és az Európai Unió néhány kulturális témájú projektje. A KPMG továbbá jelentős vállalati gyűjteménnyel rendelkezik, székházunk tárgyalóiban a falakon sok ismert festő műtárgyai találhatók. Emellett több, kisebb-nagyobb kulturális kapcsolódás és odafigyelés is jellemzi működésünket.  

Forrás: KPMGForrás: KPMG

Tudna példákat mondani ezekre a kulturális kapcsolódásokra?



2021-ben a Nanushka által tervezett – a Bagázs által készített – táska volt az egyik céges ajándékunk. A Space Galériában tartottuk meg a marketing- és kommunikációs csapatunknak az egyik éves beszélgetését, tárlatvezetéssel. A Lumenben színészekkel és kreatív évkezdő csapatépítéssel támogattuk a helyszínt, továbbá a Szépművészeti Múzeum szervezésében részt vettünk egy különleges csapatépítésen. Külön odafigyelünk arra, hogy lehetőségeinkhez mérten a kultúra színtereit válasszuk ügyfélesemények helyszínéül is, a Szépművészeti Múzeum mellett például a Magyar Zene Házát és a Néprajzi Múzeumot. Továbbá számos alkalommal működtünk együtt a Bátor Tábor művészeti területével, az Autistic Arttal, és befogadtuk a Kortárs Műgyűjtő Akadémia eseményeit. Évek óta aktív résztvevői vagyunk a Gallery Weekend programsorozatának is.  

Liptay Gabriella (fotó: Vémi Zoltán)Liptay Gabriella (fotó: Vémi Zoltán)

Vezetőként miért tartja fontosnak a művészet és a kultúra támogatását?  

A KPMG olyan cég, ahol fontos a gondolatok szabadsága, eredetisége. A művészet erejével egyediséget és iránymutatást adunk egymásnak. Értékteremtésen keresztül reflektálhatunk a hétköznapi dolgokra is, ezzel pedig az eredetiséget is támogatjuk, a nem szokványos mederben való gondolkozást. A művészeti projektek beemelésével közösséget kovácsolhatunk az együtt átélt eseményeken keresztül és kizökkentjük magunkat a mindennapok rutinjából – mindez pedig inspirál, elgondolkodtat és hatást vált ki. A fentiek mentén személyes szakmai hitvallásom a KPMG-s értékekkel is összetalálkozott. Úgy gondolom, hogy e környezet jól hathat a munkatársak szemléletére, hiszen a kulturális-művészeti gondolkodás többnyire élen jár gondolatiságban és kreativitásban is. A marketinges „hétköznapokra” lefordítva pedig ez a környezet jó eséllyel kínálhat egy-egy olyan ötletet, amire a klasszikus marketinges nem is gondol. Előfordul, hogy a találkozás csak egyszerűen segít nézőpontot váltani, de a márkák kapcsolódása jóval komplexebb eredményt is hozhat. A kommunikáció és marketing területért felelős szakemberként mindig a márka építését, a hosszú távú épülést is szem előtt kell tartanom. Ebben pedig a művészet és a kultúra kölcsönhatása sokat segíthet, megkülönböztet, érdekessé, láthatóvá, eredetivé, beszédtémává tehet egy adott projektet, márkát. Kollégáink számára mindez élményt jelenthet, ezáltal pedig segíti az elköteleződést cégünk iránt, valamint tágítja a horizontot, a gondolkodásunkat.  
 

KPMG-workshop a The Space Gallery-ben (forrás: KPMG)KPMG-workshop a The Space Gallery-ben (forrás: KPMG)

Lásd még:

A marketing nem csomagolópapír, hanem motor

Befogadó, sokszínű és bizalomra épülő vállalati kultúra

„Megörököltem ezt a történetet‟

Dinyés Dániel: „Semmi olyannal nem foglalkozom, ami kötelesség”

Mastercard: Egy fenntarthatóbb világ építése a művészetek támogatásával

Art is Business Díj: a Vállalati projekt kategória legkiemelkedőbb pályázatai

Az Art is Business Díj 2023 Vállalati kategóriájának toplistája

Art is Business Díj 2023: az Innovatív művészeti projekt kategória legjobbjai

BMW Group Magyarország: a művészetek és a kultúra elkötelezett támogatója

„Bármit csinálok a munkában, azt szenvedélyből és szívből teszem‟

A fuvolaművész, aki küldetésének tekinti a fiatalok segítését

„Szerettük volna, ha a hátrányos helyzetű gyerekek már kis korukban megismerkedhetnek a művészettel”

Radnóti Zsuzsa: „Nagyon fontos sokféle formában segíteni a jelentős drámaszövegeket”

„Szerettem volna visszaadni abból, amit megtanultam”
– Rényi Andrea, reklámszakember

Art is Business Díj 2023

„Egy élő szövet részesei vagyunk”

„Hiszünk abban, hogy a művészet hosszú távon erősíti és fejleszti a kreativitást”

Újjáéledhet a legendás Tranzit Art Café – Egri Orsolya, a Tranzit Art Café alapító-tulajdonosa nagylelkű mecénás tevékenységéről ismert.

Nyitókép: Liptay Gabriella (fotó: Vémi Zoltán)

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!